مقایسه آنر 2 پرچم دار هواوی با سایر گوشی های این شرکت

فصل گوشی‌های کشویی دوباره از راه رسیده و نه منظور ما گوشی‌هایی افسانه‌ای مثل Nokia N95 نیست. شرکت‌های مختلف راه جدیدی برای تولید گوشی‌هایی با نمایشگر بدون حاشیه پیدا کرده‌اند و آن استفاده از مکانیزم کشویی برای مخفی کردن سنسورها و دوربین‌های جلوی گوشی، در زیر نمایشگر است. در این بین شرکت شیائومی توانسته با Mi Mix 3، اولین بازیگر این میدان باشد و حالا شرکت آنر نیز رسما با گوشی آنر مجیک ۲ به این کارزار پیوسته است. اگر اخبار را دنبال کرده باشید، شرکت لنوو نیز به زودی گوشی با طراحی مشابه عرضه خواهد کرد که Z5 Pro نام دارد.

اما بیایید سراغ آنر مجیک ۲ برویم. این گوشی در مجموع ۶ دوربین دارد که سه دوربین در جلو و سه دوربین در بخش پشتی این گوشی قرار گرفته است. پردازنده دستگاه نیز Kirin 980 است که پیش‌تر شاهد استفاده از این پردازنده درگوشی‌های جدید سری Mate هواوی بوده‌ایم. همچنین آنر نیز از شارژر ۴۰ واتی برای این گوشی استفاده کرده که سرعت شارژ فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران آنر مجیک ۲ می‌گذارد.

در این گشی از نمایشگر ۶.۴ اینچی OLED و بدون بریدگی استفاده شده است. رزولوشن دستگاه فول اچ‌دی پلاس بوده و نسبت نمایشگر دستگاه ۱۹:۹ است. کناره‌های شیشه رویی نمایشگر خمیدگی ۲.۵D دارد اما نمایشگر دستگاه، خمیدگی ندارد. در کنار پردازنده قدرتمند و ۷ نانومتری این گوشی، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. آنر همچنین قید پشتیبانی از microSD را زده و حافظه داخلی دستگاه، تنها گزینه کاربران است.

در بخش دوربین، شاهد ۶ سنسور هستیم. بگذارید ابتدا سراغ دوربین‌های قرار گرفته در پشت دستگاه برویم. در این بخش سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی بوده و در کنار آن یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دیگر که لنزی با زاویه دید عریض دارد، قرار گرفته است. این یعنی خبری از لنز تله فوتو نیست و عکاسی فوق عریض یا عکاسی با زاویه معمولی، تنها گزینه کاربران است. این یعنی سیستم دوربین در این گوشی با غول‌های هواوی کاملا متفاوت است. گوشی P20 پرو دارای دوربینی با لنز تله فوتو است و گوشی Mate 20 پرو، قید سنسور سیاه و سفید را زده و در کنار لنز تله فوتو، یک دوربین با لنز عریض دارد. بنابراین این مورد خرید این گوشی را از معتبرترین فروشگاه اینترنتی نیز دشوار می کند.

در بخش جلویی نیز شاهد سه دوربین هستیم. دوربین اصلی سلفی دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین، دو دوربین ۲ مگاپیکسلی هم برای سنجش عمق میدان قرار گرفته است. همچنین سنسور اینفرارد برای باز کردن قفل دستگاه به کمک فناوری تشخیص چهره هم قرار گرفته است. این فناوری از یکی از دوربین‌های سنجش عمق میدان استفاده می‌کند تا به صورت سه بعدی چهره کاربر را تشخیص دهد اما احتمالا از نظر امنیت، به اندازه فناوری تشخیص چهره Mate 20 Pro، امن نخواهد بود. اگر هم نمی‌خواهید هربار که می‌خواهید گوشی را باز کنید، از مکانیزم کشویی دستگاه استفاده کنید، یک سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر دستگاه قرار گرفته است.

اخیرا هواوی، شرکت مادر آنر، مانور زیادی روی شارژرهای سریع خود داده است. در همین راستا برای اولین بار شاهد بودیم که برای گوشی Mate 20 Pro یک شارژر ۴۰ واتی عرضه کرده که می‌تواند در سی دقیقه، شارژ دستگاه را از صفر به هفتاد درصد برساند. خوشبختانه همین تکنولوژی شارژ سریع در گوشی آنر مجیک ۲ نیز وجود دارد. آنر ادعا می‌کند که ۵۰ درصد ظرفیت باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری آنر مجیک ۲ می‌تواند با این شارژر تنها در ۱۵ دقیقه شارژ شود. همچنین در ۳۰ دقیقه، باتری این گوشی از صفر به ۸۵ درصد شارژ می‌شود که فوق العاده است. پورت دستگاه نیز USB-C بوده که علاوه بر اتصال گوشی به شارژر و کامپیوتر، برای اتصال هدفون نیز استفاده خواهد شد چراکه خبری از پورت هدفون در این گوشی نیست!

در بخش ارتباطات، این گوشی به بلوتوث نسخه پنجم و GPS دو کاناله مجهز شده است. یک ویژگی کاملا جدید در این گوشی، دستیار صوتی اختصاصی هواوی است که YoYo نام دارد. این دستیار صوتی با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، در اختیار کاربران خواهد بود.

پیش فروش گوشی آنر مجیک ۲ رسما آغاز شده و در رنگ‌های آبی، قرمز و مشکی عرضه خواهد شد. سه مدل برای این گوشی در نظر گرفته شده که مدل پایه رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد و قیمت آن حدود ۵۴۵ دلار است.

منبع: گوشی پرچمدار آنر مجیک ۲ معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *